6 zasobów, których potrzebuje każdy dekarz, aby rozwijać swoją firmę
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, ten wpis na blogu jest dla Ciebie. Wykonaliśmy ciężką pracę, zgromadziliśmy szereg zasobów, aby pomóc w 6 różnych obszarach w Twojej firmie dekarskiej. Niezależnie od tego, czy dopiero zakładasz firmę dekarską bez doświadczenia, czy rozwijasz firmę rodzinną, uzbrojenie się w poniższe zasoby sprawi, że sukces będzie jeszcze szybszy.
Zasób nr 1 — Narzędzia planowania biznesowego
Kiedy nie uda ci się zaplanować, planujesz ponieść porażkę. Niezależnie od poziomu doświadczenia, ważne jest, aby wdrożyć biznesplan dla swojej firmy dekarskiej. Biznesplan pomoże Ci w podejmowaniu decyzji, a nawet zabezpieczy pożyczki lub inwestycje, aby założyć nową firmę. Nie martw się – nie musisz chodzić do szkoły biznesu, aby nauczyć się pisać plan działania. W tym poście na blogu zebraliśmy 9 niezbędnych elementów, których potrzebujesz w swoim biznesplanie dekarskim. Jako dobry dekarz, powinieneś mieć dobre narzędzia do wbijania, takie jak zszywacze. Zasadniczo Twój biznesplan powinien być Twoim priorytetem, jeśli chodzi o sposób, w jaki planujesz prowadzić działalność i rozwijać swoją firmę. Na początek opisz swoją firmę i oferty, które będziesz mieć. Skoncentrujesz się na dachach mieszkalnych czy komercyjnych? Jakie obszary Twojego miasta mogą być głównymi klientami? Gdy zaczniesz odpowiadać na te pytania, lepiej zorientujesz się, jakie możliwości rynkowe stwarzają i jak możesz konkurować z innymi usługodawcami. Jednak gdy zaczniesz przyglądać się bliżej swoim konkurentom, uważaj, aby nie skopiować ich taktyki. To, co dla nich działało, może nie działać dla ciebie. Co ważniejsze, żadne dwa biznesplany nie wyglądają tak samo. To nie znaczy, że musisz zaczynać od zera! Poniżej znajduje się kilka różnych szablonów biznesowych, których możesz użyć, aby zacząć działać.
Zasób nr 2 — Zabezpieczenie odpowiednich narzędzi i sprzętu
Rozpoczęcie działalności dekarskiej zajmuje dużo czasu. Nieuchronnie będziesz często jeździł tam iz powrotem do sklepu ze sprzętem, aby zebrać więcej sprzętu, gdy zaczniesz podejmować pracę. Jednak rodzaj narzędzi i sprzętu, których możesz potrzebować, zależy od wielu czynników; rodzaj dachów, które obsługujesz, obszary, w których pracujesz, budżety Twoich klientów. Próba poruszania się po świecie narzędzi i sprzętu może być onieśmielająca.
Zasób nr 3 – Wylądowanie pierwszej sprzedaży
Swędzenie, aby wylądować na swoim pierwszym kliencie? Mamy dla Ciebie tajną wskazówkę dotyczącą sprzedaży. Zanim wyjdziesz i zapukasz do drzwi, wyciągnij telefon i trochę opracuj strategię. Otwórz Mapy Google i sprawdź swoją okolicę. Powiększ kilka konkretnych dzielnic i zacznij sprawdzać dachy. Na pierwszy rzut oka szybko zorientujesz się, które dachy wyglądają na nieco zużyte i wymagające Twoich usług. Wymień te adresy i boom – masz listę trafień. Teraz możesz wskoczyć do ciężarówki i zapukać do drzwi w starym, dobrym stylu. Ten proces może być żmudny, ale to świetny sposób na rozpoczęcie budowania relacji z mieszkańcami. Przekonasz się, że większość ludzi może nie być gotowa na natychmiastowe zakupy. To wszystko w porządku. Twoim zadaniem na początku procesu sprzedaży jest budowanie zaufania. Pamiętaj, że nie chcesz robić jednego dachu i nazywać go dniem. Chcesz zbudować firmę dekarską, która przetrwa dziesięciolecia. Taki biznes buduje się powoli na ciężko wypracowanym zaufaniu. Poświęć trochę czasu na wyjaśnienie mieszkańcom, co dokładnie widziałeś na ich dachu w Mapach Google. Jak myślisz, dlaczego nadszedł czas na naprawę dachu? W sprzedaży obowiązują nieocenione zasady, na które zamykacze przysięgają – pokaż, nie mów. Zamiast próbować pouczać mieszkańców, co jest nie tak z ich dachem, pokaż im, co jest nie tak. Jak Ty to robisz? Ze spersonalizowanym raportem dachowym. Wspaniały raport dachowy będzie zawierał wysokiej jakości zdjęcia lotnicze dachu Twojego klienta, dokładne pomiary każdego okapu i doliny oraz szacunkowy koszt materiałów. Jeśli chodzi o zamykanie leadów, liczy się czas. Wykonuj świetną robotę, a wkrótce zostaniesz rozpoznany jako dekarz w okolicy.
Zasób nr 4 – Usprawnienie procesów
Gdy Twoja firma zacznie się rozwijać, będziesz musiał upewnić się, że każdy członek Twojego zespołu jest zgodny z priorytetami i statusem różnych projektów i klientów. Pamiętaj też, by zaopatrzyć się w gwoździe do gwoździarki, by utrzymać konstrukcję dachu. To wtedy możesz zacząć odczuwać bóle wzrostu. Kiedy byłeś tylko ty i kilku kumpli łaczących dachy, prawdopodobnie łatwiej było ci śledzić rzeczy na papierze lub przez kilka wiadomości tekstowych. Ten „system” zaczyna się jednak rozpadać, gdy zaczynasz zatrudniać więcej osób i przyjmować więcej klientów. Na przykład, gdy zaczniesz przyjmować więcej klientów, czaty grupowe, na których możesz polegać, aby udostępniać aktualizacje postępów, szybko staną się bałaganiarskie.
Zasób nr 5 — Marketing i promocja firmy
Poczta pantoflowa jest prawdopodobnie najlepszym dostępnym kanałem marketingowym. Czy jest coś lepszego niż mieć zadowolony klient opowiadający o Tobie wszystkim swoim przyjaciołom i rodzinie? Jest tylko jeden problem z pocztą pantoflową. To nie jest wiarygodne. Jeśli jedyną strategią marketingową, jaką ma Twoja firma dekarska, jest nadzieja, że dawni klienci powiedzą ludziom, jak wspaniały jesteś, to szybko znajdziesz się w gorącej wodzie. Dla dekarzy ważne jest, aby aktywnie promować swoją firmę właścicielom domów w ich okolicy.
Zasób nr 6 – Zostań ekspertem branżowym
Od innowacji, takich jak energia słoneczna, po rewolucyjne sposoby pracy z klientami, branża dachowa stale się zmienia. Jednym ze sposobów zapewnienia, że budujesz zrównoważony i dochodowy biznes dekarski z świetlaną przyszłością, jest zostanie ekspertem w branży. Jako właściciel firmy Twoim zadaniem jest być na bieżąco z trendami w branży. Budowanie biznesu może być samotne. Ale nie musisz iść sam. W mediach społecznościowych istnieją kwitnące społeczności pełne dekarzy takich jak ty, którzy dzielą się tym, co im się sprawdza i czego się uczą. Osobiście przekonaliśmy się, że najlepszym sposobem na uzyskanie najlepszego wglądu jest bezpośrednia rozmowa z profesjonalnymi dekarzami.
Wniosek
Pokrycie dachu jest trudne, ale satysfakcjonujące. Po drodze nieuchronnie potkniesz się i popełnisz wiele błędów. Dobrą wiadomością jest to, że możesz uczyć się na błędach innych. Ta krótka lista zasobów pomoże Ci spędzić więcej czasu na robieniu tego, co kochasz najbardziej – pokryć dachowych.