protective-suit-gc3d984446_1280
Sklep Internetowy

JAK PODEJŚĆ DO HIGIENY OSOBISTEJ JAKO TEMATU SPOTKANIA DOTYCZĄCEGO BEZPIECZEŃSTWA.

„Higiena osobista nie powinna przeszkadzać nikomu w wykonywaniu pracy tak efektywnie i bezpiecznie, jak tego oczekuje. Gdy pracownicy zgłaszają się do pracy, mają prawo do czystego i bezpiecznego miejsca pracy.”

W każdym miejscu pracy obowiązują standardy higieny, które odzwierciedlają sklep z artykułami BHP. Gdy pracownicy przestrzegają zasad higieny osobistej w pracy, pomaga to:

  • promować dobre zdrowie i dobre samopoczucie całego personelu.
  • zapobiegać rozprzestrzenianiu się choroby.
  • ograniczyć rozproszenie uwagi i obawy związane z bezpieczeństwem z powodu złej higieny i problemów związanych z utrzymaniem porządku.
  • dawać dobry przykład innym.
  • zapewnić atmosferę czystości, porządku i bezpieczeństwa.
  • uczynić miejsce pracy przyjemniejszym dla innych.
  • zmniejszyć stres związany z napięciem wśród pracowników, którzy mają odmienne zdanie na temat higieny osobistej i czystości w miejscu pracy.

Przypomnienia dotyczące higieny osobistej i tego, dlaczego jest to ważne w ramach programu bezpieczeństwa w miejscu pracy, można przedstawić jako temat podczas spotkania dotyczącego bezpieczeństwa lub rozmowy na temat zestawu narzędzi. Obszary wskazówek, które możesz poruszyć podczas spotkania dotyczącego bezpieczeństwa, obejmują odzież, środki ochrony indywidualnej, czystość, zapach, mycie rąk, jedzenie i utrzymywanie czystości w częściach wspólnych.

Jeśli nie jesteś pewien, jak podejść do tematu lub na jakich obszarach należy się skoncentrować, oto kilka dobrych wskazówek dotyczących przypomnień, które możesz przekazać swoim załogom podczas spotkania dotyczącego bezpieczeństwa.

ODZIEŻ

Utrzymuj swoją odzież roboczą w czystości i dobrym stanie. Dziury w ubraniach zwiększają prawdopodobieństwo kontaktu ze skórą niebezpiecznych lub zanieczyszczonych substancji, które mogą powodować podrażnienia. Podarta odzież lub odzież, która nie jest dobrze dopasowana, może stwarzać zagrożenie wciągnięcia podczas pracy w pobliżu maszyn. Wypierz brudną lub zabrudzoną odzież przed ponownym założeniem.

Jeśli pracujesz w wilgotnym środowisku, zmieniaj buty co drugi dzień, aby dać im czas na wyschnięcie. Regularnie usuwaj brud i zanieczyszczenia z butów roboczych.

Nie noś środków ochrony osobistej, które są uszkodzone, podarte, zużyte lub nadmiernie zabrudzone. Przechowuj środki ochrony indywidualnej w czystym i suchym miejscu do czasu ich użycia, aby zapobiec zanieczyszczeniu. Nie używaj ponownie jednorazowych środków ochrony indywidualnej, takich jak jednorazowe maski na twarz lub jednorazowe rękawiczki. Nie dotykaj zanieczyszczonego PPE gołymi rękami.

HIGIENA CIAŁA

Osobie może nie przeszkadzać posiadanie mniej niż idealnej higieny osobistej, ale w środowisku pracy może to mieć wpływ na innych pracowników. Kiedy zapachy stają się problemem, mogą wpływać na zdolność współpracowników do koncentracji na własnych zadaniach w pracy.

Regularnie kąp się, bierz prysznic i myj włosy. Do kąpieli używaj przymocuj obok dozownik mydła. Codziennie używaj dezodorantu lub antyperspirantu, zwłaszcza jeśli masz tendencję do pocenia się w ciągu dnia pracy.

Utrzymuj ręce schludne i czyste. Często myj ręce. Nigdy nie używaj rozpuszczalników do czyszczenia rąk.

Unikaj noszenia zbyt dużej ilości perfum lub wody kolońskiej. Niektóre osoby mogą mieć alergie, a silny zapach może być drażniący. Perfumy, woda kolońska i balsamy zapachowe powinny być ograniczone do minimum podczas pracy.

Zadbaj o zdrowie swoich zębów. Nieświeży oddech może nie być widoczny dla Ciebie, ale może być uciążliwy dla innych pracowników.

Codziennie noś czyste skarpetki do pracy. Skarpety bawełniane są najlepsze, ponieważ „oddychają” i wchłaniają wilgoć.

Skaleczenia i oparzenia muszą być zawsze przykryte odpowiednimi opatrunkami pierwszej pomocy. Upewnij się, że skaleczenia, oparzenia lub rany szarpane są utrzymywane w czystości, aby zapobiec infekcji.

ZAPOBIEGANIE CHOROBOM

Nie przychodź do pracy, jeśli źle się czujesz.

Zakrywaj usta podczas kichania lub kaszlu dłonią, chusteczką lub wewnętrzną stroną łokcia. Zawsze myj potem ręce. Natychmiast wyrzuć zużyte chusteczki.

Umyj ręce mydłem i wodą (nie tylko wodą). Jeśli mydło nie jest dostępne, użyj środka do dezynfekcji rąk, który zawiera co najmniej 60% alkoholu.

Zawsze myj ręce…

  • przed i po zmianie w pracy.
  • po wizycie w toalecie.
  • przed i po założeniu rękawiczek.
  • jeśli twoje ręce zabrudzą się lub zetkną się z niebezpiecznymi lub zanieczyszczonymi substancjami.
  • po kichaniu lub kaszlu w dłonie lub chusteczkę
  • przed i po jedzeniu
  • po wyjęciu śmieci lub po jakichkolwiek czynnościach porządkowych
  • po obchodzeniu się z pieniędzmi
  • po dotknięciu brudnego sprzętu

CZYSTOŚĆ MIEJSCA PRACY

Utrzymuj porządek w miejscu pracy i sprzątaj po sobie, w tym po skorzystaniu z toalety lub innych wspólnych miejsc. Wyrzucaj śmieci, wycieraj powierzchnie i zbieraj wszystko, co spadło na podłogę lub ziemię. Po zakończeniu zmiany roboczej wyrzuć śmieci, które mogły nagromadzić się w ciągu dnia, w tym opakowania po jedzeniu, zużyte ręczniki papierowe lub chusteczki higieniczne, pojemniki po napojach itp.

Nie przechowuj w pracy żywności, która nie znajduje się w szczelnym pojemniku. Pod koniec każdego tygodnia wyrzuć wszelkie niezjedzone jedzenie, które trzymasz w pracy lub w firmowej lodówce. Codziennie myj naczynia wielokrotnego użytku, w tym kubki, termosy i sztućce.

Używaj koszy na śmieci. Kosze na śmieci należy regularnie opróżniać i nie dopuszczać do ich przepełnienia. Śmieci nigdy nie powinny wylewać się na podłogę.

Po użyciu wytrzyj kuchenkę mikrofalową. Zawsze umieszczaj podajnik do ręczników papierowych, papierowy talerz lub inną przykrywkę na każdej potrawie gotowanej w kuchence mikrofalowej, aby zapobiec rozpryskiwaniu.

Jeśli zauważysz mrówki, robactwo lub odchody w jakiejkolwiek pracy lub obszarze wspólnym, natychmiast powiadom kierownictwo.