pexels-negative-space-34600
Usługi

Nazwanie sklepu internetowego i zaprojektowanie logo.

Aby rozpocząć budowanie sklepów internetowych, potrzebujesz nazwy dla swojego sklepu internetowego – nazwy, pod którą klienci mają Cię znać. To ma sens, prawda? W końcu każdy, każde miejsce, każde miasto, kraj, ulica, targ, sklep, marka i przedmiot – ma nazwę – niepowtarzalną indywidualną tożsamość.  

W przypadku sklepu e-handel właściwa nazwa ma kluczowe znaczenie dla budowania znajomości marki, wzbudzania zainteresowania i pomagania ludziom w identyfikacji Twojej marki.  

Załóżmy, że chcesz założyć sklep internetowy sprzedający ręcznie robione mydła, a Twoim unikalnym atutem są naturalne, wolne od chemikaliów składniki. Twoja marka musi o tym informować lub być powiązana z Twoją branżą/produktami. Więc myślisz o wszystkich słowach, które bezpośrednio przychodzą na myśl, gdy myślisz o mydłach: mydło, pianka, kąpiel, zapach, czyste piękno, dobre samopoczucie, naturalne, uspokajające, ręcznie robione itp.  

Teraz możesz chcieć być tak bezpośredni, jak „ABCD” lub „EFGH” – ale to jest sklep internetowy – więc zastanów się, jak długa będzie ta nazwa. Jak będzie odczytywany jako adres strony internetowej? Jak łatwe będzie dla ludzi zapamiętywanie i czym się to wyróżnia? Spójrzmy na nasz przykład: www.ABCDAAAAASSSDFFFSSAF.com – Widzisz? To za długo, za dużo!  

Zamiast tego możesz wybrać coś takiego jak „Czyste piękno” lub „Czyste mydło”. Jest chwytliwa, daje możliwość dodania w przyszłości większej liczby czystych składników, jest powiązana i będzie dobrze czytać jako nazwa Twojej witryny.  

Krótko mówiąc, właściwa nazwa Twojego sklepu będzie odpowiednia, powiązana, łatwa do zapamiętania, łatwa do wpisania i wyszukiwania, a co najważniejsze, pozostanie w pamięci.  

Teraz przechodzimy do unikalnej identyfikacji wizualnej Twojego sklepu – logo. Logo Twojego sklepu będzie twarzą Twojej marki. Chcesz, aby ludzie natychmiast to rozpoznali. Ponadto musi być atrakcyjny, a jednocześnie prosty i znaczący. Duże żółte „S” sklepy internetowe Wrocław jest mocnym przykładem tego, jak najprostsze logo może mieć największy wpływ! 

Biorąc ten sam przykład co powyżej, ręcznie robione, wolne od chemikaliów mydła muszą być reprezentowane w sposób, który zapewnia natychmiastowe połączenie wizualne. Kolor zielony to dobry wybór, ponieważ kojarzy się z produktami naturalnymi, przyjaznymi dla środowiska. Jeśli zainspirujemy się rozpoznawalnym na całym świecie logo Starbucks, możesz mieć zielone logo z białymi mydlinami. Łapiesz sedno, prawda? 

Pamiętaj też, że Twoje logo musi być spójne na wszystkich platformach internetowych. Podczas gdy Twoja strona internetowa może umożliwiać tworzenie i wyświetlanie skomplikowanego projektu logo, pomyśl, jak będzie to widoczne na, powiedzmy, platformie społecznościowej, takiej jak Instagram – to małe kółko zdjęcia profilowego!  

Wyraźny, powiązany, wyjątkowy, oryginalny, chwytliwy i efektowny – zarówno nazwa, jak i logo Twojego sklepu  muszą być dokładnie takie! 

W porządku, wiesz już, jak nazywa się Twój sklep, jak wygląda logo– myślę, że jesteś gotowy, aby zaistnieć w Internecie.