marketing-6224
Usługi

Jak najlepiej wzbudzać zainteresowanie konsumenta?

Content marketing, aby wzbudzić zainteresowanie konsumenta

Marketing treści nie jest czymś nowym. Za tą koncepcją kryje się idea dostarczania wysokiej jakości, niekomercyjnych treści związanych z interesami konsumenta, aby utrzymać link i pośrednio służyć interesom firmy. Na przykład słynny przewodnik gastronomiczny Michelin wywodzi się z inicjatywy marketingu treści zapoczątkowanej przez producenta opon o tej samej nazwie. W tamtym czasie firma w strategon wpadła na pomysł zaoferowania małej publikacji swoim klientom, którzy chcą podróżować po okolicy swoim pięknym samochodem wyposażonym w nowe opony. Zawierał zalecenia techniczne, ale także pomysły turystyczne i dobre restauracje do odkrycia.

Marketing treści został ostatnio unowocześniony wraz z pojawieniem się sieci, a tym bardziej sieci społecznościowych. Od tego momentu konsument okazał się mniej podatny na reklamy, ponieważ każdy mógł wybrać treści, które chciał konsumować i kiedy miał na to ochotę. Reklamodawcy musieli zatem przyjąć inne podejście, aby oferować treści bardziej zgodne z oczekiwaniami konsumentów, a tym samym utrzymać link i wzmocnić swoją widoczność w Internecie.

Obecnie content marketing obejmuje metody i techniki wzmacniające pozycjonowanie marki poprzez projektowanie, produkcję i dystrybucję treści tekstowych, wizualnych, audio czy wideo.

Inbound marketing, aby przyciągnąć klientów i zatrzymać ich

Inbound marketing, będący rozszerzeniem content marketingu, opiera się na strategii tworzenia treści, która przyciąga odwiedzających, a następnie przekształca ich w leady , a następnie w klientów.

Jest to przeciwieństwo marketingu wychodzącego, koncepcji używanej do zakwalifikowania wykorzystania nieukierunkowanych i natrętnych reklam. W przypadku jakim jest marketing sensoryczny, chodzi o nawiązanie pierwszego kontaktu z konsumentem poprzez zaoferowanie mu treści związanych z jego zainteresowaniami lub problemami, ale nie mających komercyjnego powołania. Poprzez wdrożenie tunelu konwersji pragnie się utrzymać to powiązanie w czasie, oferując regularne otrzymywanie treści o wartości dodanej, które mogą go zainteresować, i w ten sposób skłonić go do rozważenia oferty usług lub produktu zgodnego z ich potrzebami.

Inbound marketing wdraża również inne rozbudowane techniki, które towarzyszą klientowi podczas całej jego podróży online i gwarantują mu optymalne wrażenia. Możemy w szczególności wspomnieć, poza tworzeniem treści, automatyzację marketingu, zaangażowanie w sieciach społecznościowych czy nawet blogowanie.

Influenser marketing, aby polegać na nowych ambasadorach

Dzięki sieciom społecznościowym i platformom treści, od Facebooka po TikTok i YouTube, pojawiły się nowe osobowości. Dziś marki nie wahają się polegać na swojej sile oddziaływania, aby promować produkt lub docierać do dobrze zdefiniowanych grup odbiorców.

Influenser marketing polega na wdrażaniu przebadanych podejść do zwiększania świadomości marki za pośrednictwem tych influencerów. Marka może np. spróbować przekonać influensera, z którym ma wspólne wartości, do rozmowy o swoim produkcie, poprzez umowy handlowe. W innych przypadkach może opracować bardziej ustrukturyzowane podejście do współtworzenia treści, a nawet produktów, na przykład w podejściu co-brandingu z wybitną osobowością.

Neuromarketingu

Ostatnio specjaliści od marketingu zainteresowali się neuronauką, chcąc lepiej zrozumieć, przewidzieć i wpłynąć na emocje, wybory, upodobania, antypatie i zachowania konsumentów. Nazywa się to dziś „najlepsze strategie marketingowe„. Dzięki identyfikacji mechanizmów neuronalnych, takich jak aktywacja określonych obszarów mózgu, ta rodząca się dyscyplina umożliwia precyzyjne badanie wpływu reklamy, przekazu czy opakowania, ale także projektu i struktury strony internetowej na konsumenta . W ten sposób możliwe jest znaczne ulepszenie narzędzi perswazji konsumenta.