cup-of-coffee-gbdb42874d_1920 (1)
Usługi

Zbudowanie strony internetowej od podstaw.

1. Określ cel swojej witryny i wypisz wszystkie wymagania

Jeśli chcesz zbudować stronę internetową od podstaw, najlepiej zacząć od ustalenia, jakiemu celowi ma służyć . Innymi słowy, co chcesz przez to osiągnąć?

Planujesz sprzedaż produktów lub usług? A może chcesz pochwalić się swoim portfolio? A może budujesz swoją stronę wyłącznie w celach brandingowych?

Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci określić:

  • Jakie typy stron chcesz opublikować (strona z portfolio, strona z cenami, strona o nas)
  • Rodzaje treści, które chcesz w nich umieszczać (galeria obrazów, artykuły, filmy)
  • Oprócz możliwości technicznych, których będziesz potrzebować (takich jak agencja marketingowa Wrocław)

Jeśli nie jesteś w 100% pewien tego kroku, ten przewodnik odpowiada na najważniejsze pytanie – Dlaczego potrzebuję strony internetowej? A jeśli już wiesz, że potrzebujesz strony internetowej, ale nie wiesz, na czym ją oprzeć, te dochodowe pomysły na strony internetowe mogą się przydać.

Gdy już to ustalisz, możesz przejść do następnego kroku, na przykład do zbadania rynku i konkurencji.

Różne strony internetowe mogą służyć różnym celom.

2. Zbadaj swój rynek i konkurencję

Mając na uwadze swój cel i wstępne pomysły, nadszedł czas, aby zbadać grupę docelową i konkurencję.

To, czego chcesz się dowiedzieć, to:

  • Jaki rodzaj informacji interesuje Twoich potencjalnych klientów 
  • Jakie rodzaje treści publikują Twoi konkurenci, aby ich przechwycić 

Najlepszym sposobem na to (choć trochę czasochłonnym) jest ręczne przeglądanie stron konkurencji, grup w mediach społecznościowych, stron z pytaniami i odpowiedziami oraz forów – i zanotowanie wszystkich istotnych informacji, takich jak poruszane tematy, zadawane pytania i rodzaje treści że widzisz.

Aby dać ci wyobrażenie, do czego mogą prowadzić takie badania, wyobraź sobie, że jesteś osobistym trenerem. Sprawdzając witryny innych trenerów osobistych, zauważyłeś, że wszyscy mają następujące strony i treści w swoich witrynach:

  • Strona usług, na której opisują swoje usługi i plany cenowe
  • Strona z opisem trenera i jego przeszłości
  • Strona z referencjami i przemianami zadowolonych klientów
  • Blog ze wskazówkami i historiami dotyczącymi treningu
  • Formularz rejestracji do biuletynu e-mail z planem przepisów na posiłki do pobrania
  • Linki do mediów społecznościowych prowadzące do ich profili na YouTube i Instagramie

Ponadto na grupach w mediach społecznościowych zauważyłeś, że Twoi odbiorcy często pytają o trenerów personalnych pracujących w określonych lokalizacjach. Z tego powodu decydujesz się również na dodanie dodatkowej strony z listą wszystkich siłowni, w których świadczysz swoje usługi.

Powinieneś dokładnie określić, co ci członkowie chcą zobaczyć, abyś mógł odpowiednio zaplanować swoje treści.

Po zakończeniu badań zanotuj wszystko, co absolutnie musisz umieścić na swojej stronie internetowej i przejdź do następnego kroku.

3. Zbadaj, co przemawia do Ciebie wizualnie

Teraz nadszedł czas na badania wizualne, aby  znaleźć układy stron internetowych, które byłyby atrakcyjne wizualnie dla Ciebie i Twoich docelowych odbiorców .

Podobnie jak w poprzednim kroku, zacznij od zbadania konkurencji, przejrzenia różnych galerii szablonów stron internetowych i Pinteresta.

Ważną rzeczą w tym kroku jest  zapamiętanie celu Twojej witryny i grupy docelowej, której strona ma służyć. Te dwa czynniki powinny pomóc w podjęciu decyzji o kierunku i układzie witryny (na przykład możesz tworzyć witrynę wielostronicową lub witrynę jednostronicową ).

Chociaż możesz czerpać z nich inspirację, nie chcesz spędzać zbyt wiele czasu na przeglądaniu witryn globalnych firm, jeśli prowadzisz małą lokalną firmę. Takie firmy nie tylko miałyby inne cele niż twoje, ale prawdopodobnie miałyby również większy budżet i cały zespół projektantów i outsourcing programistów budujących dla nich stronę.

W porządku, przejdźmy teraz do nieco bardziej technicznego kroku – wyboru narzędzia do tworzenia witryn.

4. Wybierz narzędzie do tworzenia witryn

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie – czy naprawdę potrzebujesz narzędzia do tworzenia stron internetowych, aby stworzyć stronę internetową?

Krótko mówiąc, nie.

Jeśli masz umiejętności kodowania, możesz stworzyć stronę internetową od podstaw, używając tylko edytora kodu i bibliotek HTML, CSS i JS, takich jak Bootstrap. Jednak takie podejście wymaga dużo czasu, umiejętności i doświadczenia.

Możesz także zatrudnić programistę, który zbuduje dla Ciebie stronę internetową. Najprawdopodobniej taki programista dostosowałby jeden z szablonów, z którymi już pracował, i skonfigurował dla Ciebie witrynę internetową za pomocą WordPress lub innego popularnego systemu zarządzania treścią (CMS).

Jest to popularne podejście, zwłaszcza jeśli planujesz prowadzić bloga, ale nie jest idealne. Najważniejszą wadą jest to, że WordPress wymaga ciągłych aktualizacji, a ich pulpit nawigacyjny nie jest intuicyjny ani elastyczny. A jeśli chcesz wprowadzić zmiany wizualne, które wykraczają poza to, co oferuje Twój szablon, musisz poprosić o pomoc swojego programistę.

Trzecie podejście – najbardziej opłacalne i zapewniające małym firmom, takim jak Twoja, pełną elastyczność – polega na wykorzystaniu narzędzi do tworzenia witryn typu „przeciągnij i upuść”. Są dostarczane z bezpłatnymi, gotowymi szablonami , intuicyjnymi interfejsami użytkownika (UI) i nie wymagają znajomości języka HTML ani CSS. Ponadto nie musisz ich aktualizować, aby Twoja witryna działała bez żadnych opóźnień.

Niektóre z nich, takie jak strony internetowe Wrocław, pomogą Ci dodatkowo usprawnić proces tworzenia Twojej strony internetowej i Twojej obecności online poprzez:

  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji do zbudowania idealnej strony internetowej dopasowanej do Twoich celów i potrzeb biznesowych
  • Zapewnia dostęp do tysięcy bezpłatnych obrazów w wysokiej rozdzielczości, których możesz użyć na swoich stronach
  • Automatyczne łączenie Twojej witryny z rozwiązaniami marketingowymi w celu prowadzenia e-mailowych kampanii marketingowych, łączenia się z odbiorcami za pośrednictwem czatów na żywo lub wyświetlania płatnych reklam za pośrednictwem Facebooka lub Google
  • Automatycznie dostosuj swoje strony do urządzeń mobilnych i zabezpiecz je za pomocą bezpłatnego protokołu SSL
  • Daje ci bezpłatny hosting i pozwala zarejestrować własną domenę bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym

Aby wybrać najlepszego kreatora stron internetowych, powinieneś  odnieść się do wyników swoich badań w poprzednich krokach. Jeśli zawęziłeś typy stron, treści, możliwości i układy wizualne, które chciałbyś mieć w swojej witrynie, powinieneś przejrzeć najpopularniejsze narzędzia do tworzenia witryn i zobaczyć, które z nich sprawdzają się w większości Twoich pól.

Po zawężeniu listy możesz śmiało je wypróbować. Większość z tych narzędzi jest dostarczana z bezpłatnym lub bezpłatnym kontem próbnym, dzięki któremu lepiej poznasz ich interfejs użytkownika i łatwość korzystania z nich.

Ponadto , wybierając swój ulubiony program do tworzenia witryn internetowych,  możesz również przyjrzeć się tym nieco bardziej zaawansowanym czynnikom:

  • Czy kreator stron ma jakieś szczególne ograniczenia lub np. oferuje nieograniczoną przepustowość?
  • Czy narzędzie do tworzenia witryn oferuje funkcje optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)?
  • Czy kreator stron internetowych jest wyposażony w system zarządzania treścią (CMS) i jak bardzo jest on złożony?
  • Jak trudne jest połączenie innych niezbędnych narzędzi, takich jak Google Analytics?
  • Czy to prawdziwy kreator typu „przeciągnij i upuść”? I czy wymaga dodatkowych umiejętności, takich jak HTML lub CSS?

5. Wybierz swojego usługodawcę hostingowego

Tworząc stronę internetową od podstaw, być może będziesz musiał wybrać miejsce, w którym Twoja strona będzie hostowana – miejsce, w którym będą przechowywane wszystkie pliki tworzące Twoją witrynę.

Wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych jest ważny z kilku powodów: 

  • Może to wpłynąć na szybkość i wydajność Twojej witryny, co jest kluczem do wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.
  • Pomoże Ci upewnić się, że witryna Twojej firmy jest bezpieczna i odporna na wszelkie potencjalne zagrożenia.
  • Może pomóc w utworzeniu kopii zapasowej plików i całej witryny, aby nie została utracona w nieprzewidzianych okolicznościach.
  • Ponadto różni dostawcy usług hostingowych zapewniają różne poziomy usług w zakresie obsługi klienta lub elastyczności wprowadzania zmian w ustawieniach Twojej witryny (takich jak ustawienia DNS).

Innymi słowy, dostawca usług hostingowych może mieć duży wpływ na to, jak skuteczna jest Twoja witryna i jak Twoja mała firma będzie postrzegana przez innych.

Dobrą wiadomością jest to, że większość popularnych hostów internetowych ma solidne możliwości, a różnica między nimi zostanie w dużej mierze zauważona przez większe firmy, które co miesiąc przyciągają setki tysięcy odwiedzających witrynę.